Rehberlik Faaliyetleri

18.12.2012 1913

REHBERLİK KÖŞESİ

 

Rehberlik hizmetiyle öğrenciye kazandırılmak istenen nelerdir?

Rehberlik; bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, ilgili kişilerce yürütülen hizmetlerdir.

 Rehberlik Faaliyetleri

Psikolojik danışma ve rehberlik servisine başvurun.

·         Kendimi yalnız hissediyorum!

·         Konuşacak birine ihtiyacım var!

·         Ailemle ilişkilerimde mutsuzum!

·         Arkadaşlarımla daha iyi ilişkiler kurmak istiyorum.

·         Kendime daha çok güvenmek istiyorum!

·         Liseler hakkında bilgi edinmek istiyorum.

·         Ortaöğretime geçiş sistemi hakkında bilgi almak istiyorum.

·         Yeteneklerimi fark etmek istiyorum.

·         Hangi mesleği seçmeliyim?

·         Çalıştığım halde başarılı olamıyorum!

·         Zamanı daha iyi kullanmak istiyorum.

·         Korkularımı yenmek istiyorum.

·         Uyumakta zorluk çekiyorum!

·         Öfkemi nasıl kontrol edebilirim?

 

ÖĞRENCİ KÖŞESİ

VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI


Etkili çalışmak; zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış incelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Etkili çalışma programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır.

Potansiyelinizin farkına varın!
Bugünden başlayarak dilerseniz, yaşamınıza hayal edilemeyecek şeyler yapabilirsiniz. Geçmişte nerede olduğunuz, yol boyunca karşılaştığınız sorunlar, kültürünüz veya kültür eksikliğiniz, eğitiminiz ya da eğitim eksikliğiniz hiçbir fark yaratmaz.

 Rehberlik Faaliyetleri

Yapamamlardan kurtulun!


Yapabileceğiniz çok şey var. Yapmak istediğiniz her neyse, "onu" yapmanızı engelleyen tek şey, programlarınızın içinizde yarattığı olumsuz inançlardır. Bizi engelleyen çevremiz değildir. Kendimize olan inançsızlığımızdır. Kendi kendimizden şüphelerimiz, potansiyelimizin kapılarında bekleyip, önümüzde uzanan güzel bir geleceğe doğru adım atmaktan bizi alıkoyar.

Başarının dört basamağı vardır.
1-          Ne istediğini bilmek
2-          Harekete geçmek
3-          Yaptıklarının sonuçlarını fark etmeyi öğrenmek
4-          Peşinde olduğunuz sonuçları alana dek davranışlarınızı değiştirmeye hazır olmak.

Virgilius" un dediği gibi; "Bir şey yapmazsanız, hiçbir şey elde edemezsiniz! "

 Rehberlik Faaliyetleri

ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK

Çalışmaya başlamak için oturan bir insanın dikkatini dağıtan faktörler ya çevreden gelir veya kişinin kendi zihninden kaynaklanır. Ses, başka insanların varlığı radyo, televizyon ve el altında gazetelerin varlığı çalışmayı engeller. Çalışmayı, çalışma alanın dışına kaydırmamak gerekir. Bir başka odada çalışmak, koltuğa geçerek "tekrar yapmak" yerine, bütün bu faaliyetleri çalışma masasında ve sandalye üzerinde yapmakta fayda vardır.

 Rehberlik Faaliyetleri

ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK
Zihnin dağılmasına yol açan iç sebepler;

HAYAL KURMAK  
ENDİŞELERE KAPILMAK
Çalışmaya başladığınızda hayalleriniz sizi içine alıyor ve çalışmanızı engelliyorsa size iki farklı yol önereceğiz; Birincisi böyle bir durumla karşılaştığınızda kurmak istediğiniz hayali kendinize bir ödül olarak verin. "Ders çalışma seansım bittiği zaman 10 dakika hayal kuracağım" deyin, eğer iç disiplini kuvvetli bir öğrenci iseniz, çalışma motivasyonunuz aratacaktır.

Ders çalışırken hayale dalarsanız ve bunu kendinize ödül verecek şekilde erteleyemiyorsanız ikinci önerimiz kurduğunuz hayale devam etmeniz ve bitirmenizdir. Hayallerinizi birden bire keserseniz bir süre sonra onları düşünmeye başlamanız kaçınılmasıdır.

Beş -on dakika gibi makul bir süre sonra derse dönemediğinizi fark ederseniz yerinizden kalkın, yürüyün, hafif fizik egzersiz hareketleri yapın, kendinizi zihninizi ve havanızı değiştirin.
Zihin dağılmasına yol açan bir başka sebep endişelerdir. 
"Bu sınavda başarılı olabilecek miyim?"
"Ya başaramazsam annemin-babamın yüzene nasıl bakacağım?"
"Arkadaşlarım benden çok çalıştı, ben hazırlanamadım."
"Çalışacak bunca konu var, hiç zaman kalmadı mahvoldum, hapı yuttum."

Bu noktada basite indirgenmiş bir formül olarak kendi kendinize şu soruları sormanız gerekir; 
"Bu düşünceler benim çalışmamamı kolaylaştırıyor mu ?"
"Bu düşünceler amacımıza hizmet ediyor mu?"
Bu sorulara cevap verecek cevap "HAYIR" olduğuna göre yapılacak olan bu düşüncelerden uzaklaşıp çalışmaya yönelmektir.

TEKRAR
Hatırlama konusunda üç altın kural vardır.
Birincisi: Çalışma seansı 20-40 dakikadır, ve bu sürenin sonunda ne hatırlanacağının sınanması gerekir.

İkincisi: 20-40 dakikalık bir çalışma ve on dakikalık tekrarı, 10 dakikalık bir dinlenme izlenmelidir.
Üçüncüsü: Dinlenme sırasında kendinize bir ödül verin, çünkü bunu hak ettiniz...

 

 

VELİ KÖŞESİ

ÖZGÜVEN ARTIRMANIN YOLLARI             

Rehberlik Faaliyetleri          Rehberlik FaaliyetleriRehberlik FaaliyetleriRehberlik Faaliyetleri

·         Çocuğunuza sık sık söz hakkı verin.

·         Kendini ve duygularını ne "ne düşünüyorsun, nasıl hissediyorsun" gibi sözlerle anlamaya çalışın.

·         Onun fikirlerine değer verdiğinizi hissettirin.

·         Onun olumlu davranışlarını kesinlikle takdir edin.

·         Konuşurken onun yüzüne bakın ve ciddiye alındığını hissettirin.

·         Onun için zaman ayırın.

·         Yaşına uygun görevler verin ve daha sonra başarısını takdir edin.

·         Onun ile değişik konularda sohbet etme ortamı oluşturun.

·         Aşırı eleştirici olmaktan ve yargılayıcı olmaktan çekinin.

·         Hatalı davranışlarını konuşarak uyarın ve ona dogru olanı anlatın.

·         Başkalarının yanında onu küçük düşürmeyin.

·         Onun başarısızlıklarını büyütmeyin.

·         Başkaları ile kıyaslamayın.

·         Kabiliyetlerini fark edin ve teşvik edin.

·         Topluluk içerisinde söz almasını teşvik edin.

·         Onu sık sık sevdiğinizi söyleyin.

·         Onun için önemli olan şeylere siz de önem verin.

·         Onun önemli günlerini unutmayın.

·         Sadece onun için ayırdığınız zamanlar olsun.

·         Yanlış ve uygunsuz cezalandırmadan kaçının.

·         Ondan beklentileriniz çok aşırı olmasın.

·         Ona yaşından ve olduğundan küçükmüş gibi davranmayın.

·         Onunla birlikte sosyal aktivitelerde bulunun.

                             Anne ve Babalara Bazı Önerileri İndirmek İçin TIKLAYINIZ... dosyalar/2015_05/11091010_anne_babalara_oneriler.pdf